onsdag 28 maj 2014

Läs hela min intervju med Robex Lundgren

Vad heter dit projekt?  2 Världar
Vad fick dig att döpa det till just ”2 Världar”? Jag blev tidigt kär i en tjej från libanon, vi fick inte vara tillsammans. Jag kände då att vi lever i samma värld fast ändå 2 världar. Min hiphop har speglat den kärleken mycket så det blev naturligt att jag döpte mig till 2 världar.
Vad heter du som startade detta projektet? Jag heter igenkligen Mikael Hallström
Jobbar du med detta själv eller med flera? 2 Världar är bara jag. Men självklart arbetar jag med andra artister och producenter. Men just bandet 2 världar är bara en person.
Hur gammal var du när du startade detta projekt? Jag körde med en grupp som hette C-us tidigare som bestod av Broshan och Dado. 2003 träffa jag min fru, vi fick inte vara tillsammans då. Jag skrev mycket om detta. Men för att det inte skulle krocka med min grupp så skapa jag 2 världar.
Hur gammal är du nu? 26 snart 27
När startade du dit projekt 2 världar? 2003
Har du medverkat i något tidigare projekt eller band? C-us, 2 and B , 2 Världar & Broshan
Vad kör du för musik stil? Hiphop / Pop
Du kör mycket hip hop låtar blandat med mycket känslor är alla du skriver värkliga händelser och känslor? Exakt, jag skriver bara saker som hänt mig eller saker som jag känner. Men jag använder min musik som en dagbok, som terapi. allt är sant.
Skriver du texterna själv? alltid. Har aldrig rappat någon annan text.
Vilka hip hoppare har du samarbetat med i dina låtar? Broshan, Dado, Alibrosh, Adoo, isoman, balkan brigarden För att nämna några. Listan är lång.
Hur känns det att veta att de finns folk som känner igen sig i dina texter? Känns skönt. Man känner sig inte lika ensam längre, jag tror dom som känner igen sig i mina texter känner samma sak.
Hur länge har du haft detta projekt? sedan 2003
Vart kommer du ifrån? Sverige.
Vad har du för internet sidor till detta projekt?
http://2varldartv.blogspot.se/
 Och facebook " 2 världar Online " Samt Youtube , http://www.youtube.com/user/2varldartv
Vad har du för förebilder? Zlatan!!!
Vad insparar dig till dina låtar? allt.
Vilket skivbolag jobbar du med? Jag är inte signad. Har kommit ditt jag är i dag tack vare internet och mina fans.
Har du släppt någon skiva eller singel? Släppt flera skivor och flera singlar. har över 600 låtar på datorn.
Vad heter de i så fal? Hollywood look, örongodis, dagboken, hookar den, vem är han, glömt att säga tack. för att nämna några.
Du skulle göra något samarbete med Mohammed el assir vad hjälper han dig med? Det är en av mina absolut bästa vänner, han heter Mohammed el assir. Han gjorde min musik video till låten Melina.
Vart spelade du för första gången live? UKM i Nödinge
Vart spelade du senast gången live? Gp Scen finalen i Göteborg 2013
Vad heter dina musik videor? 2 Världar - Melina, 2 Världar - när jag var liten önska ja, 2 Världar - samma gata för att nämna några. När släpptes dom? 2013, 2013, 2012
Har du planer på fler videor? Ja kommer att släppa en video till alla låtar jag gör i framtiden. Med en video kommer du längre.
Vad handlar er video "När jag var liten önska ja" Om? Den handlar om saknaden till min pappa eller rättare sagt EN pappa,. samtidigt som jag berättar för han alla fel han gjort. Men den handlar om att jag är äldre nu och behöver inte en pappa på samma sätt som jag behövde när jag var unge. Men med denna låten förlåter jag han.
Hur lång tid tog det för dig att göra den videon
Den är inspelad på en dag i malmö när vi skulle medverka på sveriges radio. Det är en street video, den är inte så avancerad.
Vad har du för planer på framtiden med detta projekt? Tar dagen som den kommer och berättar det jag vill säga.
Har du något att till lägga? Släpper i dagarna lite mer låtar på spotify så lyssna gärna där. Det kommer en ny singel i januari som ni borde höra. och glöm inte gilla min sida på facebook 2 världar online



http://ghgumman.blogg.se/2013/december/intervju-med-2-varldar.html#comment

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar